Szabálysértő honlap?
Kérünk, jelentsd be!
Az egyiptomi vallási kultuszban erőteljes jellemző volt a mágia. A középkori európai mágia is sok elemet kölcsönzött Egyiptomból. A római birodalom provinciája lévén bekerült Rómába is és a tartományokba is az Ízisz kultusz. Julius Caesar, mint Pontifex Maximus, azaz Róma Főpapja az egyiptomi Kheops piramishoz igazította a Julianus naptárat, mely kb. 10 nap eltéréssel ma is használatban van a Gregorián naptárban. -/Pontifex Maximus= Nagy Hídépítő, mert a kezdeti Rómában a főpap jelölte ki a híd építési helyét! A mai pápa is, mivel Róma püspökeként Róma főpapja, ezt az ősi főpapi címet viseli, de már keresztény tartalommal!/- Ugyanis a Kheops piramis hajdani megépítése a Nilus áradásához volt igazítva, legalább is annyiban, hogy a piramis árnyékának mozgása jelezte az egyiptomi papoknak június 22 közeledtét, mely a Nilus áradásával minden évben egybeesett, a hold és a bolygók s a Nap mágneses vonzásának következtében.
A fenti képen Tut ench Amon halotti maszkja; - alább a magát Cleopatrának nevező késő-ókori alkimista nő: Chrysopheia könyvének egy részlete a gnosztikus tanok elterjedésének idejéből. Az ábrában megfigyelhető a Baziliszkusz gyík, mely saját farkába harap, önmagába visszafolyik, a természet megújulását és körforgását jelképezi. Ez az ábra később eljutott Itáliába is, a francia király is felvette címerebe, mely Franciaország címere körül most is ott van, koszorúvá módosulva. Zsigmond magyar király és római-német császár is ezt az ábrát vette fel az általa alapított Sárkány Rend jelvényébe 1408-ban a boszniai győzelem emlékére, de itt már rá került a sárkánygyík hátára a kereszt.
A Sárkány Rend jelvénye:
Chilei Ulrik, Zsigmond király feleségének, Chilei Borbálának unokaüccse volt, Borbála testvérének Frigyesnek fia, s unokája Chilei Hermannak, valamennyien alapító tagjai voltak a Sárkány Rendnek, mely szűk baráti társaságként, testvéri érdekszövetségként alakult a királyon és a királynén kívül 22 tagra korlátozva a legfelsőbb fokozat tagjainak számát 22-re. /Később I. Mátyás király újra élesztette a rendet kibővítve az alsóbb fokozatokkal,- így később az Úri Rend szimblumává lett!/ - A kezdeti rend szűk köre Zsigmond idejében érdekszövetségként lépett fel, s csak a király akadályozta meg, hogy öröklődővé váljon a klikk tagsága és hatalma. - Hogy szabadkőműves jellege volt nyilvánvalóan látható, diplomáciai megtiszteltetésként bevettek a rendbe politkai érdekek biztisítására európai főszereplőket, - így lett tag a havasalföldi vajda, mint a magyar király hűbérese, Tepes Vlad Drakula vajda is, - tagok voltak európai fejedelmek, de a rend szövetségese volt a spanyol Callatrava egyházi lovagrend is. Előzménye volt az 1406-os tiroli Elefánt Társaság és az 1407-es alapítású, szintén tiroli Sólyom Társaság. - Hogy az 1312-ben egyházi zsinaton feloszlatott Templomos Rend és a Prioré de Sion hatott a Sárkány Rendre, erre enged még következtetni a rend tagjának, a rossz emklékű stájer grófnak, majd birodalmi hercegnek, Chilei Ulriknak a saját, családjától eltérő címere is, mely pajzsában körzőt, sisakdíszében pedig kelyhet ábrázolt! / A családi címer kék mezőben három aranycsillag volt!/ A címer ábrája egyiptomi eredetű szabadkőműves szimbólumokat rejt:a körző = penge, a természet hím oldala, a kehely pedig a természet női oldala, két egymással szembe fordított háromszög, mely egymásba csúsztatva Dávid csillagot alkot. Lásd alább!
A fenti képen Leonardo Da Vinci: Utolsó vacsora című képe. Leonardo a Prioré de Sion jelképeit, a két egymással szembe fordított háromszögnek, a pengének és a kehelynek a szimbolumát csempészte bele a képbe. Jézus alakjának sziluettje a talpán álló egyenlő oldalú háromszöget rajzoló penge, mellette Szent János apostol női kinézettel Szent Péter vállára hajtja a fejét, Péter és János sziluettje együtt szintén álló háromszögű pengét rajzolva. A Jézus és köztük levő tér fejjel lefelé álló háromszöget, azaz kelyhet alkot. A lányos kinézetű Szent Jánost, ha áttoljuk a kép másik felére Jézus mellé, akkor ráhajtja fejét Jézus vállára. - Ezt magyarázhatja úgy is aki akarja, hogy ez valójában Mária Magdolna akar lenni, s a Da Vinci-kód című felkapott regényben felvetett eretnek mese az alapja. De lehet úgy is venni, hogy Leonardo itteni rejtett játéka valójában nem ez, hanem a lányos kinézetű Szent János valójában az általa igen kedvelt tanítványát Salait ábrázolja, akiről sok szó esett akkoriban, hogy a szeretője Leonardonak./- Figyelem! Mivel ma sokan elég műveletlenek és tájékozatlanok a Szentírás történetével és szereplőivel kapcsolatban: Az utolsó vacsorán jelen volt Szent János apostol és evangélista nem azonos személy Keresztelő Szent Jánossal, aki Jézusnak unokatestvére volt és először kezdte hírdetni a Messiás eljövetelének közeledtét, és aki először kezdte el a tömegek keresztelését, s Jézust is ő keresztelte meg, mikor Jézus vállára rászállott a Szent Lélek egy galamb képében, s hangzat hallatszott:" Íme az én szeretett fiam!". Keresztelő szent Jánost Heródes lefejeztette Salome kérésére, táncának jutalmaként. - Míg az itt a képen szereplő Szent János az a tanítvány aki magát a IV. Evangéliumban, melynek ő volt a szerzője, így nevezte, mint "akit a Mester legjobban szeretett." - Ő Jézus kereszthalála után a hagyomány szerint Szűz Mária haláláig a Szűzanya házában élt, és vigyázta, segítette őt. Majd a János Evangéliumot megírta, majd apostoli munkája közben Pathmosz szigetén megírta a számára megjelent látomás alapján a Jelenések Könyvét, mely a Világvége, az Apokalipszis szürrealisztikus megjelenítése. Később ő is mártírhalált halt, egyesek szerint lefejezték, mások szerint forró olajban megfőzték.
Visszatérve az "Utolsó vacsora" festményhez, s ahhoz a felvetéshez, hogy az ott látható lányos kinézetű Szent János Salait, Leonardo kedvencét ábrázolná:- Egyébként Leonardo Da Vinci más Keresztelő Szent Jánost ábrázoló képén is ő látható, lányos kinézettel!/ - Ez esetben ezért tolható át Jézus vállára is, mert itt Da Vinci saját magára utal, ugyanis ha jobban megnézzük, Jézus göndör szakálla ás hullámos haja révén lehet, hogy valójában Leonardora hasonlít? - Mindenesetre ez csak egy festmény és semmit sem jelent, hogy egy festőnek az agya hogy jár és mit fest. - A Da Vinci-kód történet egyértelmű hamisítvány. Ha ez a téma érdekel, akkor célszerű, ha megismered a valódi egyháztörténetet, s az sem árt, ha megismered a Szentírást is!
A lovagrendekről, szabadkőművességről, egyháztörténetről, szerzetesrendekről, a nyugati és magyar korai és későbbi feudális szerkezetről s még sok mindenről bőséges és hiteles informácókat s érdekes olvasmányt találsz Lehoczky József: Magyar lovagkönyv, a feudalizmus kézikönyve című munkájában. Írd be a google-keresőbe: Lehoczky József: Magyar lovagkönyv, a feudalizmus kézikönyve szöveget, s az kidobja, hogy éppen hol árusítják kedvezményesen a könyvet! Kered még: www.novumpocket.com és http://novella-vers.hupont.hu lapokon Rendeld meg a kiadótól!
A következő linkre kattintva eljuthatsz a Csodaszarvas Internetes Műkereskedelmi Piactérbe, ahol nemcsak festményeket nézegethetsz, hanem a lexikonban művészettörténeti ismeretekhez juthatsz;- megtalálod a festők, szobrászok jegyzékét , régészeti híreket olvashatsz, megtudod. hogy hol és mikor vannak műkereskedelmi és ékszer, drágakő stb. árverések! - Látogasd meg az oldalt, majd térj ide vissza! - Kattints ide:
http://antikregiseg.hu/piacter/
A fenti képen alkímiai allegória: Hermetikus sárkány az erdőben.
A következő képen a gótikus épület jellemzői:
A fentebbi két képen szabadkőműves beavatási ceremónia. - Alatta a Rózsakereszt emblémája,majd azalatt Luther Márton Rózsakeresztes címere:A
A következő oldalakon Lehoczky József versei következnek. - Látogasd meg a "Csodaszarvas" műkereskedelmi oldalt is, majd térj ide vissza!
A következő linkre kattintva eljuthatsz a Csodaszarvas Internetes Műkereskedelmi Piactérbe:
http://antikregiseg.hu/piacter/index.php -